Filtreler
Filtreler
Bulunan: 1 Adet 0.001 sn
İlgili Araştırmacılar [1]
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Veritabanları [1]
Tür [1]
Yayın Yılı [1]
Yayıncı [1]
Dil [1]
Erişime Açık

Fictional vernacular architecture as a worldbuilding element: Structure samples from the World of Warcraft video game

Atlıhan Onat Karacalı

This study aims to evaluate the structures of Azeroth, the fictional built world of the World of Warcraft video game, as samples of vernacular architecture. Therefore, the scope of the study contains video game architecture, vernacular architecture, and structure samples from the mentioned video game. For the methods of the study, first, the storytelling and worldbuilding concepts are investigated. Then, the use of architecture in video games is analyzed in the light of pioneer academic studies. Moreover, the term vernacular architecture is introduced to name the structure of World of Warcraft ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms