SALGIN HASTALIK SÜREÇLERİNDE YENİ PAZARLAMA UYGULAMALARI

Dünya Sağlık Örgütü tarafından küresel salgın ilan edilen Covid-19, tüm dünyada ekonomik ve sosyal yaşamı etkiledi ve etkilemeye devam etmesi bekleniyor. Devam eden salgının ne kadar süreceği belli olmadığı için Covid-19 pandemisinin etkisinin ne zaman sona ereceği ve ne gibi yeni değişiklikler getireceği de belirsizdir. Bu çalışma, geniş kapsamlı bir literatür taraması içeren bir yüksek lisans tezi olarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada, Covid-19 pandemisi ve yeni normal hayatın etkilerinin yanı sıra Covid-19 pandemi süreci ve karantina kısıtlamalarının tüketici davranışları ve e-ticaret üzerindeki etkisi incelenmektedir. Hastalıkla ilgili korkular ve kısıtlamalar nedeniyle tüketicilerin harcama alışkanlıkları ve satın alma alışkanlıkları değişmiştir. Depolanabilir gıda ve hijyen ürünleri alımları artmıştır. Satın almanın yolu giderek daha güvenli ve daha az temkinli kabul edilen e-ticaretten geçmeye başladı. Çalışma sonuçlarına göre değişen tüketici davranışlarının bir kısmının kalıcı olacağı tahmin edilirken, nelerin devam edeceği, Covid-19 pandemisi sonunda yürütülen araştırma verilerine ve sonuç sürecine bağlı olacaktır. Çalışmada salgın hastalık döneminde uygulanan pazarlama uygulamaları incelenecektir. Çalışmada ayrıca banka sektörüne ilişkin olarak gerçek zamanlı pazarlama uygulaması kapsamında araştırma sonuçlarına yer verilmiştir.

Declared as a global epidemic by the World Health Organization, Covid-19 has affected economic and social life and is expected to continue to affect economic and social life all over the world. Since it is not clear how long the ongoing epidemic will last, it is also unclear when the effects of the Covid-19 pandemic will end and what its variations will bring. This study has been prepared as a master's thesis that includes a comprehensive literature review. In this study, besides the effects of the Covid-19 pandemic and the new normal life, the effects of the Covid-19 pandemic process and quarantine restrictions on consumer behaviors and e-commerce are examined. Spending habits and purchasing habits of consumers have changed due to fears and restrictions related to the disease. The purchase of storable food and hygiene products has increased. The way to buy began to pass through e-commerce, which is increasingly considered safer and less cautious. While it is estimated that some of the changing consumer behaviors will be permanent according to the results of the study, what will continue and depend on the research data and the result process at the end of the Covid-19 pandemic. In the study, the marketing practices during the epidemic period will be examined. The study also includes the results of the research within the scope of real-time marketing practice regarding the banking sector.

Erişime Açık
Görüntülenme
43
23.12.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
23.12.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
27 Ağustos 2024 13:04
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
SALGIN HASTALIK SÜREÇLERİNDE YENİ PAZARLAMA UYGULAMALARI
Yazar
(dc.contributor.author)
Ümit Kaya
Yayın Yılı
(dc.date.issued)
2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-01-01
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.14081/1709
Özet
(dc.description.abstract)
Dünya Sağlık Örgütü tarafından küresel salgın ilan edilen Covid-19, tüm dünyada ekonomik ve sosyal yaşamı etkiledi ve etkilemeye devam etmesi bekleniyor. Devam eden salgının ne kadar süreceği belli olmadığı için Covid-19 pandemisinin etkisinin ne zaman sona ereceği ve ne gibi yeni değişiklikler getireceği de belirsizdir. Bu çalışma, geniş kapsamlı bir literatür taraması içeren bir yüksek lisans tezi olarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada, Covid-19 pandemisi ve yeni normal hayatın etkilerinin yanı sıra Covid-19 pandemi süreci ve karantina kısıtlamalarının tüketici davranışları ve e-ticaret üzerindeki etkisi incelenmektedir. Hastalıkla ilgili korkular ve kısıtlamalar nedeniyle tüketicilerin harcama alışkanlıkları ve satın alma alışkanlıkları değişmiştir. Depolanabilir gıda ve hijyen ürünleri alımları artmıştır. Satın almanın yolu giderek daha güvenli ve daha az temkinli kabul edilen e-ticaretten geçmeye başladı. Çalışma sonuçlarına göre değişen tüketici davranışlarının bir kısmının kalıcı olacağı tahmin edilirken, nelerin devam edeceği, Covid-19 pandemisi sonunda yürütülen araştırma verilerine ve sonuç sürecine bağlı olacaktır. Çalışmada salgın hastalık döneminde uygulanan pazarlama uygulamaları incelenecektir. Çalışmada ayrıca banka sektörüne ilişkin olarak gerçek zamanlı pazarlama uygulaması kapsamında araştırma sonuçlarına yer verilmiştir.
Özet
(dc.description.abstract)
Declared as a global epidemic by the World Health Organization, Covid-19 has affected economic and social life and is expected to continue to affect economic and social life all over the world. Since it is not clear how long the ongoing epidemic will last, it is also unclear when the effects of the Covid-19 pandemic will end and what its variations will bring. This study has been prepared as a master's thesis that includes a comprehensive literature review. In this study, besides the effects of the Covid-19 pandemic and the new normal life, the effects of the Covid-19 pandemic process and quarantine restrictions on consumer behaviors and e-commerce are examined. Spending habits and purchasing habits of consumers have changed due to fears and restrictions related to the disease. The purchase of storable food and hygiene products has increased. The way to buy began to pass through e-commerce, which is increasingly considered safer and less cautious. While it is estimated that some of the changing consumer behaviors will be permanent according to the results of the study, what will continue and depend on the research data and the result process at the end of the Covid-19 pandemic. In the study, the marketing practices during the epidemic period will be examined. The study also includes the results of the research within the scope of real-time marketing practice regarding the banking sector.
Dil
(dc.language.iso)
Tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pandemi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Korona virüs
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Covid-19,
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dijital
Tür
(dc.type)
Tez
Yayıncı
(dc.publisher)
İstanbul Ayvansaray Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms