GENÇLERİN ÇİKOLATA TÜKETİMİNDE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Kakaonun çikolataya dönüşüm aşaması tamamen tarihsel bir serüven olup, geçmişten günümüze evrensel olarak pek çok alanda kullanım katkısı sağlamaktadır. İlk başlarda sadece acı bir içecek olan ve ilaç niyetine tüketilen kakao günümüzde tatlı bir atıştırmalık haline dönüşmüştür. Çikolata sadece kakao olarak başladığı bu yolculuğa birçok çeşidi olan ve gün geçtikçe çeşitliliği artmaya devam eden atıştırmalık olmaktan çıkıp, kapsamlı gastronomik bir öğe haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, gençler açısından çikolatanın kültür ve popüler kültür içindeki yeri ve önemini popülerlik, tüketim, sağlık ve lezzet bağlamlarında incelemektir. Yapılan çalışmanın gelecekte yapılacak olan benzer araştırmalara ışık tutacağı amaçlanmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Örnekleme metodu olarak seçili örnekleme yöntemlerinden basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi IBM SPSS Statistics 25.0 sürümü kullanılarak ve çıkan sonuçlar tablolar halinde sıralanmış ve yorumlanmıştır. Yapılan araştırmaya göre, ankette yer alan katılımcıların çoğunluğunun her gün çikolata tükettiği saptanmıştır. Kültürün çikolata tüketimine etkisinin az olduğu, fakat duygu durumu, sağlık, cinsiyet açısından anlamlı farklılıklar yarattığı sunucuna ulaşılmıştır.

The Transformation of cacao into Chocolate is a purely historical adventure, and iy contributes to its universal use in many fields from past to present. At first, cacao, which was only a bitter drink and consumed as medicine, has turned into a sweet snack today. Chocolate, which started this journey as cacao, has become a comprehensive gastronomic item, rather than being a snack with many varieties and increasing its diversity day by day. The aim of this study is to examine the place and importance of chocolate in culture and popular culture in terms of popularity, consumption, health and taste for young people. İt is aimed that the study will shed light on similar studies to be conducted in the future. Questionnaire method was used as data collection tool. Simple random sampling method, one of the selected sampling methods, was used as the sampling method. Data analysis was performed using IBM SPSS Statistics version 25.0 and the results were tabulated and interpreted. According to the research, it was determined that the majority of the participants in the survey consumed chocolate every day. It has been reached that the rate of influence of culture on chocolate consumption is very low, but it creates significant differences in terms of mood, health and gender.

Erişime Açık
Görüntülenme
216
23.12.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
23.12.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
02 Eylül 2024 18:18
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
GENÇLERİN ÇİKOLATA TÜKETİMİNDE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI
Yazar
(dc.contributor.author)
Esna İçöz
Yayın Yılı
(dc.date.issued)
2021
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2021-01-01
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.14081/1717
Özet
(dc.description.abstract)
Kakaonun çikolataya dönüşüm aşaması tamamen tarihsel bir serüven olup, geçmişten günümüze evrensel olarak pek çok alanda kullanım katkısı sağlamaktadır. İlk başlarda sadece acı bir içecek olan ve ilaç niyetine tüketilen kakao günümüzde tatlı bir atıştırmalık haline dönüşmüştür. Çikolata sadece kakao olarak başladığı bu yolculuğa birçok çeşidi olan ve gün geçtikçe çeşitliliği artmaya devam eden atıştırmalık olmaktan çıkıp, kapsamlı gastronomik bir öğe haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, gençler açısından çikolatanın kültür ve popüler kültür içindeki yeri ve önemini popülerlik, tüketim, sağlık ve lezzet bağlamlarında incelemektir. Yapılan çalışmanın gelecekte yapılacak olan benzer araştırmalara ışık tutacağı amaçlanmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Örnekleme metodu olarak seçili örnekleme yöntemlerinden basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi IBM SPSS Statistics 25.0 sürümü kullanılarak ve çıkan sonuçlar tablolar halinde sıralanmış ve yorumlanmıştır. Yapılan araştırmaya göre, ankette yer alan katılımcıların çoğunluğunun her gün çikolata tükettiği saptanmıştır. Kültürün çikolata tüketimine etkisinin az olduğu, fakat duygu durumu, sağlık, cinsiyet açısından anlamlı farklılıklar yarattığı sunucuna ulaşılmıştır.
Özet
(dc.description.abstract)
The Transformation of cacao into Chocolate is a purely historical adventure, and iy contributes to its universal use in many fields from past to present. At first, cacao, which was only a bitter drink and consumed as medicine, has turned into a sweet snack today. Chocolate, which started this journey as cacao, has become a comprehensive gastronomic item, rather than being a snack with many varieties and increasing its diversity day by day. The aim of this study is to examine the place and importance of chocolate in culture and popular culture in terms of popularity, consumption, health and taste for young people. İt is aimed that the study will shed light on similar studies to be conducted in the future. Questionnaire method was used as data collection tool. Simple random sampling method, one of the selected sampling methods, was used as the sampling method. Data analysis was performed using IBM SPSS Statistics version 25.0 and the results were tabulated and interpreted. According to the research, it was determined that the majority of the participants in the survey consumed chocolate every day. It has been reached that the rate of influence of culture on chocolate consumption is very low, but it creates significant differences in terms of mood, health and gender.
Dil
(dc.language.iso)
Tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çikolata
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Genç
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kültür
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sağlık
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tüketim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Lezzet
Tür
(dc.type)
Tez
Yayıncı
(dc.publisher)
İstanbul Ayvansaray Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms