LİSE ÖĞRETMENLERİNDE SOSYAL AĞ BAĞIMLILIĞI İLE MOTİVASYON KARARLILIK SEVİYESİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte her konuda olduğu gibi iletişim konusunda da yeni uygulamalar ortaya çıkmıştır. Özellikle internet sayesinde geçmişte hiç kullanılmayan bir kısım iletişim teknikleri yaygın bir şekilde kullanılır olmuş ve hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Sosyal ağlar olarak bilinen bu uygulamalar sayesinde kullanıcılar coğrafi kısıtlamalardan tamamen kurtulabilme ve çeşitli şekillerde iletişim kurabilme imkanına kavuşmuşlardır. Ne var ki bu uygulamalar aynı zamanda kişilerde bağımlılığın ortaya çıkmasına ve zamanlarının önemli bir kısmını uygulamalara ayırmasına neden olmuştur. Gerçek yaşamı sekteye uğratan bu değişim, kişilerin ve toplumların yaşam kalitesini ve motivasyon seviyesini olumsuz yönde etkilemiştir. Bu çalışmada sosyal ağ bağımlılığı ile motivasyon kararlılık seviyesi arasındaki ilişki lise öğretmenleri özelinde incelenmiştir. Araştırmaya toplam 200 kişi katılmıştır. Çalışmada Sosyal Ağ Bağımlılığı Ölçeği ile Motivasyonel Kararlılık Ölçeği kullanılmış ve demografik özelliklerin ortaya konabilmesi amacıyla da Kişisel Veri Formu kullanılmıştır. Çalışmada ölçekleri oluşturan her bir faktör ayrı ayı ikili analize tabi tutulmuş ve faktörel anlamda istatistiki ilişki ortaya konmuştur. İstanbul Sarıyer ilçesinde iki ayrı özel okulda gerçekleştirilen çalışma neticesinde Sosyal ağ bağımlılığı ve motivasyon kararlılık seviyesi ile ilgili olarak bir kısım alt değişkenlerde demografik değişkenlerin önemli bir rol oynadığı, bununla birlikte demografik değişkenlerin tüm değişkenler üzerinde anlamlı bir farklılaşmaya yol açmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

With the development of technology, new applications have emerged in
communication as in every other subject. Especially thanks to the internet, some
communication techniques that were never used in the past have been widely used
and have become an indispensable part of life. Thanks to these applications, known
as social networks, users have the opportunity to completely get rid of geographical
restrictions and communicate in various ways. However, these practices also led to
the emergence of addiction in people and devoting a significant part of their time to
practices. This change, which disrupts real life, has negatively affected the quality of
life and motivation level of individuals and societies.
In this study, the relationship between social network addiction and
motivational stability level was examined for high school teachers. A total of 200
people participated in the research. Social Network Addiction Scale and Motivational
Stability Scale were used in the study and Personal Data Form was used to reveal
demographic characteristics. In the study, each factor constituting the scales was
subjected to separate pairwise analysis and a statistical relationship was revealed in
the factorial sense. As a result of the study carried out in two different private
schools in Istanbul Sarıyer district, it was concluded that demographic variables play
an important role in some sub-variables related to social network addiction and
motivation stability level, however, demographic variables do not cause a significant
difference on all variables.

Erişime Açık
Görüntülenme
59
03.01.2023 tarihinden bu yana
İndirme
1
03.01.2023 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
02 Eylül 2024 17:14
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
LİSE ÖĞRETMENLERİNDE SOSYAL AĞ BAĞIMLILIĞI İLE MOTİVASYON KARARLILIK SEVİYESİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Yazar
(dc.contributor.author)
Meltem Pamuk
Yayın Yılı
(dc.date.issued)
2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-06-15
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.14081/2103
Özet
(dc.description.abstract)
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte her konuda olduğu gibi iletişim konusunda da yeni uygulamalar ortaya çıkmıştır. Özellikle internet sayesinde geçmişte hiç kullanılmayan bir kısım iletişim teknikleri yaygın bir şekilde kullanılır olmuş ve hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Sosyal ağlar olarak bilinen bu uygulamalar sayesinde kullanıcılar coğrafi kısıtlamalardan tamamen kurtulabilme ve çeşitli şekillerde iletişim kurabilme imkanına kavuşmuşlardır. Ne var ki bu uygulamalar aynı zamanda kişilerde bağımlılığın ortaya çıkmasına ve zamanlarının önemli bir kısmını uygulamalara ayırmasına neden olmuştur. Gerçek yaşamı sekteye uğratan bu değişim, kişilerin ve toplumların yaşam kalitesini ve motivasyon seviyesini olumsuz yönde etkilemiştir. Bu çalışmada sosyal ağ bağımlılığı ile motivasyon kararlılık seviyesi arasındaki ilişki lise öğretmenleri özelinde incelenmiştir. Araştırmaya toplam 200 kişi katılmıştır. Çalışmada Sosyal Ağ Bağımlılığı Ölçeği ile Motivasyonel Kararlılık Ölçeği kullanılmış ve demografik özelliklerin ortaya konabilmesi amacıyla da Kişisel Veri Formu kullanılmıştır. Çalışmada ölçekleri oluşturan her bir faktör ayrı ayı ikili analize tabi tutulmuş ve faktörel anlamda istatistiki ilişki ortaya konmuştur. İstanbul Sarıyer ilçesinde iki ayrı özel okulda gerçekleştirilen çalışma neticesinde Sosyal ağ bağımlılığı ve motivasyon kararlılık seviyesi ile ilgili olarak bir kısım alt değişkenlerde demografik değişkenlerin önemli bir rol oynadığı, bununla birlikte demografik değişkenlerin tüm değişkenler üzerinde anlamlı bir farklılaşmaya yol açmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Özet
(dc.description.abstract)
With the development of technology, new applications have emerged in communication as in every other subject. Especially thanks to the internet, some communication techniques that were never used in the past have been widely used and have become an indispensable part of life. Thanks to these applications, known as social networks, users have the opportunity to completely get rid of geographical restrictions and communicate in various ways. However, these practices also led to the emergence of addiction in people and devoting a significant part of their time to practices. This change, which disrupts real life, has negatively affected the quality of life and motivation level of individuals and societies. In this study, the relationship between social network addiction and motivational stability level was examined for high school teachers. A total of 200 people participated in the research. Social Network Addiction Scale and Motivational Stability Scale were used in the study and Personal Data Form was used to reveal demographic characteristics. In the study, each factor constituting the scales was subjected to separate pairwise analysis and a statistical relationship was revealed in the factorial sense. As a result of the study carried out in two different private schools in Istanbul Sarıyer district, it was concluded that demographic variables play an important role in some sub-variables related to social network addiction and motivation stability level, however, demographic variables do not cause a significant difference on all variables.
Dil
(dc.language.iso)
Tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Ağ
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Bağımlılık
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Motivasyon
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kararlılık
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Öğretmen
Tür
(dc.type)
Tez
Yayıncı
(dc.publisher)
İstanbul Ayvansaray Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms