Tüketicilerin Çevreye Yönelik Tutumlarının Çevre Dostu Ürün Satın Alma Niyeti Ve Davranışı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi

Günümüzde tüketiciler için en önemli konulardan biri işletmelerin çevreye yönelik duyarlılığıdır. Çevre duyarlılığı olmayan, insan veya hayvan sağlığını tehlikeye atmayan, kirliliğe direnmeyen, çevreci faaliyetlerde bulunmayan işletmeler tüketiciler tarafından çevreci rakipleri ile kıyaslanarak değiştirilebilirler. Bu durum işletmelerin pazarlama faaliyetlerine doğrudan etki etmektedir. Günümüz pazarlama dünyasında sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, çevre bilinci, çevre dostu ürün satın alma eğilimi, bilinçli tüketici gibi kavramlar sıklıkla tartışılmakta ve tüketicilerin ilgisini çekmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin çevreye yönelik tutumlarının çevre dostu ürün satın alma niyeti ve çevre dostu ürün satın alma davranışı üzerinde pozitif yönlü anlamlı bir etkisi olduğu bulgulanmıştır.

Today, one of the most important issues for consumers is the environmental sensitivity of businesses. Businesses that do not have environmental awareness, do not endanger human or animal health, do not resist pollution, and do not engage in environmental activities can be changed by consumers by comparing them with their environmental competitors. This situation directly affects the marketing activities of the enterprises. In today's marketing world, concepts such as sustainability, social responsibility, environmental awareness, tendency to purchase environmentally friendly products, conscious consumer are frequently discussed and attract the attention of consumers. According to the results of the research, it has been found that consumers' attitudes towards the environment have a positive and significant effect on their intention to purchase environmentally friendly products and on the behavior of purchasing environmentally friendly products.

Erişime Açık
Görüntülenme
154
02.05.2023 tarihinden bu yana
İndirme
2
02.05.2023 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
27 Ağustos 2024 13:05
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Tüketicilerin Çevreye Yönelik Tutumlarının Çevre Dostu Ürün Satın Alma Niyeti Ve Davranışı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
Eser Adı
(dc.title)
Investigation Of The Effects Of Consumers' Attitudes Towards The Environment On The Intention And Purchasing Behavior Of Buying Environmentally Friendly Products
Yazar
(dc.contributor.author)
Tayfun Güven
Yayın Yılı
(dc.date.issued)
2023
Tür
(dc.type)
Makale
Özet
(dc.description.abstract)
Günümüzde tüketiciler için en önemli konulardan biri işletmelerin çevreye yönelik duyarlılığıdır. Çevre duyarlılığı olmayan, insan veya hayvan sağlığını tehlikeye atmayan, kirliliğe direnmeyen, çevreci faaliyetlerde bulunmayan işletmeler tüketiciler tarafından çevreci rakipleri ile kıyaslanarak değiştirilebilirler. Bu durum işletmelerin pazarlama faaliyetlerine doğrudan etki etmektedir. Günümüz pazarlama dünyasında sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, çevre bilinci, çevre dostu ürün satın alma eğilimi, bilinçli tüketici gibi kavramlar sıklıkla tartışılmakta ve tüketicilerin ilgisini çekmektedir. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin çevreye yönelik tutumlarının çevre dostu ürün satın alma niyeti ve çevre dostu ürün satın alma davranışı üzerinde pozitif yönlü anlamlı bir etkisi olduğu bulgulanmıştır.
Özet
(dc.description.abstract)
Today, one of the most important issues for consumers is the environmental sensitivity of businesses. Businesses that do not have environmental awareness, do not endanger human or animal health, do not resist pollution, and do not engage in environmental activities can be changed by consumers by comparing them with their environmental competitors. This situation directly affects the marketing activities of the enterprises. In today's marketing world, concepts such as sustainability, social responsibility, environmental awareness, tendency to purchase environmentally friendly products, conscious consumer are frequently discussed and attract the attention of consumers. According to the results of the research, it has been found that consumers' attitudes towards the environment have a positive and significant effect on their intention to purchase environmentally friendly products and on the behavior of purchasing environmentally friendly products.
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2023-01-01
Yayıncı
(dc.publisher)
Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi
Yayıncı
(dc.publisher)
Balkan and Near Eastern Journal of Social Sciences
Dil
(dc.language.iso)
Tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çevresel Tutum
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çevre Dostu Ürün Satın Alma Niyeti
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çevre Dostu Ürün Satın Alma Davranışı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Environmental Attitude
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Intention to Buy Environmentally Friendly Product
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Environmentally Friendly Product Purchasing Behavior
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.14081/1845
ISSN
(dc.identifier.issn)
2149-9314
Dergi
(dc.relation.journal)
Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi
(dc.relation.journal)
Balkan and Near Eastern Journal of Social Sciences
Dergi Sayısı
(dc.identifier.issue)
9
Esere Katkı Sağlayan
(dc.contributor.other)
Zafer CESUR
Orcid
(dc.identifier.orcid)
0000-0002-2493-6909
Bitiş Sayfası
(dc.identifier.endpage)
24
Başlangıç Sayfası
(dc.identifier.startpage)
17
Dergi Cilt
(dc.identifier.volume)
1
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms