Filtreler
Erişime Açık

İlköğretim ı̇kinci kademedeki özel yetenekli öğrencilerin matematik dersine dair kaygıları ile akademik özyeterlilikleri arasındaki ı̇lişkinin ı̇ncelenmesi

Yusuf Ergülcü

Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören özel yetenekli öğrencilerin matematik dersine dair kaygıları ile akademik özyeterlilikleri arasındaki ilişkinin bazı demografik değişkenler açısından incelemesini amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, yaşları 10-15 arasında değişen bilim ve sanat merkezlerine devam eden 350 öğrenciye öğrencisine Sosyo-demografik Bilgi Formu, Matematik Kaygı Ölçeği ve Akademik Özyeterlilik Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde; regresyon analizi sonucunda yetenek, ortam bağımsız değişkenlerinin matematik kaygısını anlamlı düzeyde yordadı ...Daha fazlası

Erişime Açık

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEMEDE ÖĞRENİM GÖREN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE MATEMATİK KAYGISI VE STRES DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Fulya Ergülcü

Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören özel yetenekli öğrencilerde matematik kaygısı ile stres düzeyi arasındaki ilişkinin bazı demografik değişkenler açısından incelemesini amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, yaşları 10-15 arasında değişen bilim ve sanat merkezlerine devam eden 350 öğrenciye öğrencisine Sosyo-demografik Bilgi Formu, Matematik Kaygı Ölçeği ve Ortaokul Öğrencileri için Stres Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde; Regresyon analizi sonucunda duygusal çöküntü bağımsız değişkeninin matematik kaygısı bağımlı değişkenini yordamakta; bağımsız değ ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms